Veel bedrijven kiezen ervoor om Google Ads te gebruiken om hun product of dienst te promoten. vaak gaan ze hun Google Ads uitbesteden aan een specialist. Op Google worden jaarlijks miljarden zoekopdrachten gedaan, waardoor het aantrekkelijk is voor veel bedrijven om reclame te maken via Google Ads. Bijna iedereen raadpleegt Google bij het zoeken naar een oplossing voor een probleem. Het is daarom een goed idee voor bedrijven om zich ook te verdiepen in Google Ads, SEA of SEO. Hierdoor kun je meer verkeer naar je site trekken en een hogere omzet krijgen. Vraag je je af waarom zoveel bedrijven gebruik maken van Google Ads? In deze blog kun je meer lezen over de voordelen van Google Ads.
Wat houdt Google Ads in?
Zoals de naam al zegt, is Google Ads een platform op Google waar bedrijven en particulieren advertenties kunnen produceren. Je kunt kiezen uit verschillende campagnetypen die gebruikt kunnen worden om binnen Google te adverteren. Je kunt advertenties op basis van relevante zoekwoorden maken, maar je kunt ook adverteren op social media, zoals YouTube. Daarnaast heeft Google Ads nog meer opties om je doelgroep in het vizier te krijgen. Je kunt bijvoorbeeld je advertenties richten op mensen die al eerder hebben gezocht naar specifieke zoektermen. Ook kun je er via Google Ads voor zorgen dat je advertenties terechtkomen bij mensen die je website hebben verlaten.
Waarom moet je Google Ads gebruiken voor promotie?
Google Ads wordt grotendeels gebruikt voor het genereren van leads voor een bedrijf. Zo is het mogelijk om een advertentie te plaatsen die gerelateerd is aan jouw bedrijf, waarna de websitebezoeker op een pagina terechtkomt waarna hij content van de site downloadt. Het doel hiervan is dat deze persoon een lead wordt zodat je de leads specifieker kunt maken. Google Ads biedt dus verschillende mogelijkheden om campagnes te lanceren. Er zijn verschillende campagnes, in de volgende alinea kun je hierover meer lezen. Je kunt je campagne zelf opzetten en lanceren, maar je kunt ook een SEA-specialist. Deze specialist heeft veel verstand van Google Ads en weet precies hoe hij jouw doelgroep kan targeten.
Campagnes in het zoekgebied van Google
Het netwerk van waaruit Google zoekt naar informatie bestaat uit verschillende gerelateerde sites waar jouw advertenties weergegeven kunnen worden. Een bezoeker ziet deze advertenties wanneer hij een zoekterm invoert die gerelateerd is met de termen van jouw bedrijf of product. Deze manier van campagne voeren wordt het meest door SEA-specialisten gebruikt
Campagne binnen het Display Netwerk
Door middel van Google Display Netwerk wordt het mogelijk om mensen te targeten met online advertenties die worden weergegeven wanneer zij aan het internet surfen zijn, hun telefoon gebruiken of hun e-mail bekijken.
De shopping campagne
Deze manier van campagne voeren is het meest interessant voor mensen die (online) een product verkopen. Wanneer je online producten verkoopt, is het belangrijk dat je af en toe je voorraden controleert. Ook kun je je winkelvoorraad promoten via de shopping campagnes. Bij tekstadvertenties is het format vrij simpel, maar bij de shopping campagne heb je nog ruimte om een foto te plaatsen.
[…] meer bedrijven kiezen ervoor om naast Google Ads gebruik te maken van marketing op social media. Door Middel van het gebruik van deze media kun je […]